Sauna – placere, sanatate, relaxare

Instructiuni de utilizare corecta a saunei:

Important! Efectul benefic al baii de sauna nu se obtine prin temperaturi excesive ci printr-o folosire corecta a saunei.

Înainte de a intra in sauna, se va face un dus cald pentru a obisnui organismul cu temperatura din sauna.

Temperatura optima a aerului din sauna este de 60-80 grd. Celsius.

Periodic, se toarna cu ajutorul polonicului, apa peste pietrele incinse; va rezulta un abur fierbinte care va produce efectul adevarat al baii de sauna.

Veti observa ca aburul va va ajuta sa transpirati mai usor, intr-o atmosfera umeda, placuta.

Recomandam timpul total de efectuare a baii de sauna de 15-45 min., in mai multe reprize de cate 5-15 min. intercalate cu dusuri reci. Apa dusului se va raci treptat (fiecare cat suporta de rece), se va incepe cu extremitatile (maini, picioare, urechi) apoi cu restul corpului.

Baia de sauna este contraindicata dupa ce s-au consumat bauturi alcoolice.

În timpul saunei se pot consuma bauturi racoritoare sau ceaiuri, pentru a preveni deshidratarea si a transpira abundent.

Pentru persoanele supraponderale si/sau cele care au retentie de apa in corp se recomanda ca dupa sauna, 2 ore sa nu se consume lichide.

Dupa baia de sauna, va recomandam sa va relaxati 10-15 min. intr-un spatiu aerisit ce va avea o temperatura ambianta confortabila.

Uleiul aromat din sauna, se pune numai in apa din vas si aceasta se toarna pe pietre!

  • 5 picaturi: invioreaza;
  • 10 picaturi: foarte bine, relaxeaza;
  • 15 picaturi: adormi repede dupa sauna;

NU peste 15 picaturi, sau sticlute cu ulei lasate in sauna: Pot aparea greturi si dureri de cap!

NICIODATA NU TURNATI ULEI DIRECT PE PIETRE! POATE FI TOXIC!

Sauna ajuta la:

  • slabire;
    • modelarea siluetei;
    • ingrijirea tenului;
    • tratarea celulitei;
    • intarirea sistemului imunitar;

Pe scurt, pe lista de beneficii ale saunei putem include:

  • hipertermia, o temperatura ridicata, care va actiona ca o febra iti va imbunatati imunitatea prin cresterea productiei de celule de sange albe
  • transpiratie abundenta, care va ajuta la eliminarea toxinelor, chimicalelor si altor impuritati de la nivelul pielii
  • accelerarea pulsului, circulatiei sangelui si a ratei metabolice
  • muschi mai relaxati, destinsi dupa sport
  • eliminarea impuritatilor la nivel tegumentar (pielea devine mult mai fina)
  • eliberare de stres, tensiune si scaderea tensiunii
  • o stare completa de well-being si de reintinerire

Inhalarea aburului

Camerele cu aburi, baile cu aburi ofera un beneficiu in plus prin inhalarea de aburi, ceea ce ajuta la atenuarea congesiei, inflamatiei si tusei datorate alergiilor si altor probleme respiratorii. Inhalarea aburilor cuesenta de eucalipt ajuta la reducerea secretiilor de mucus si diverse alte substante si ajuta la reducerea respiratiei spasmodice.

Un antrenament cardio pentru inima ta

Odata cu cresterea pulsului in timpul sesiunii de sauna, iti vei creste si nevoia de oxigen. Rezultatul va consta intr-un antrenament al inimii in timp ce aceasta iti va pompa sangele prin organism. Folosirea cu regularitate a saunei te va ajuta sa iti mentii vasele de sange mai elastice si mai flexibile ca rezultat al acestor modificari in temperatura corpului.

Sporeste rezistenta la diverse afectiuni

Saunele iti induc o stare de febra care iti stimuleaza sistemul imunitar. Ca rezultat, te vei bucura de o scadere cu 30% a sanselor de a raci sau de a face gripa.

Imbunatatirea circulatiei si scaderea tensiunii

Caldura saunei cauzeaza dilatarea vaselor de sange si imbunatateste circulatia catre extremitati. Saunele pot conduce si la o scadere temporara a tensiunii, aceasta scadere poate dura mai mult in cazul in care sesiunile la sauna sunt frecvente.

Sauna sprijina functiile rinichilor

Transpiratia pe care o elimini in timpul unei sesiuni de sauna ajuta la eliminarea toxinelor si reduce din sarcina la care sunt supusi rinichii.

Arzi mai multe calorii

Asculta aici ce minunatie iti ofera sesiunea de sauna: se pare ca datorita accelerarii batailor inimii si transpiratiei vei putea arde pana la 300 de calorii in numai o sesiune.

Te scapa de stres si vei dormi mai bine

Utilizatorii inraiti ai saunei mentin cu ardoare ca aceasta reprezinta o forma excelenta pentrueliberarea de stres si inducerea unei stari de bine. Daca sesiunea de sauna va avea loc in apropierea orei de culcare, atunci vei avea parte si de un somn mai linistitor.

Sauna calmeaza durerile

Datorita faptului ca sauna iti imbunateste circulatia, acest fapt te poate ajuta sa te eliberezi de anumite dureri.

Sauna imbunatateste productia hormonului de crestere

Sauna sporeste volumul hormonului de crestere eliberat in sange dupa un antrenament. Sauna asista dilatarea vaselor de sange, fiind capabila sa amplifice circulatia fluidelor in organism, transportand mineralele si nutrientii acolo unde organismul are mai mare nevoie de ei. Saunele pot chiar sprijini atenuarea durerii.

Sauna imbunateste performata la sala

Studiile arata ca utilizarea saunei timp de 30 de minute dupa antrenament, imbunatateste andurantade la urmatorul antrenament.

Saunele si baile cu aburi si sanatatea pielii

Combinatia intre temperatura crescuta si aburi din saunele umede, baile cu aburi si dusurile cu aburi reprezinta un tratament perfect pentru piele. Ele te ajuta la:

  • deschiderea porilor si eliberarea uleiurilor si murdariei
  • accelereaza circulatia sangelui catre piele
  • relaxeaza muschii tensionati ai fetei
  • relaxeaza pielea uscata si moarta, ceea ce va usura exfolierea
  • ajuta la obtinerea unei ten fara probleme

Este indicat ca imediat dupa ce iesi din sala cu aburi sa folosesti un burete de baie sau niste manusi cu putere de exfoliere, atunci fiind momentul ideal de indepartare a celulelor uscate si moarte care s-au acumulat, lasandu-ti o piele radianta, fina si moale, exact ca in reclame.

Intrebuintarea saunelor in medicina holista si naturala

Practicantii de medicina naturala, holista si alternativa au inceput de ceva vreme sa recomande saunele si camerele cu aburi ca forme de tratament cu efect detoxifiant si ca forme de eliberare psihica. Mai sunt folosite si pentru a trata durerile si inflamatia, dar si o gama destul de variata de afectiuni precum cele legate de piele, astm, bronsita, sinuzita, artrita reumatoida, fibromialgia, tensiune ridicata si leziuni ale muschilor si tesuturilor moi, dureri si febra musculara.

Activitatea cardiovasculara este cu atat mai mult imbunatatita daca iti faci un dus rece imediat dupa folosirea saunei. Si sa nu uitam ca o activitatea cardiovasculara crescuta conduce la accelerarea metabolismului, iar circulatia mai eficienta stimuleaza muschii sa elimine toxinele depozitate